Marc Camoletti

KDYŽ TY, TAK JÁ TAKY

D S
V R C H L I C K Ý
J A R O M Ě Ř

DÉLKA PŘEDSTAVENÍ
120 minut, s přestávkou

Podle předlohy Marca Camolettiho v režii Evy Urbancové nastudoval Divadelní soubor Vrchlický Jaroměř.

O INSCENACI

Jak se bránit nevěře svého partnera? Vrátit mu to? Nebo si vymyslet, že i já mám svého milence?

A pokud si váš partner i toho svého vymyslel, protože je přesvědčen, že i vy jste mu nevěrná, tak mohou nastat situace, které ve své hře popsal slavný autor, mistr francouzské konverzační komedie Marc Camoletti.

O AUTOROVI

Marc Camoletti (1923-2003) byl francouzský dramatik, který se nejvíce proslavil svou klasickou fraškou Létající snoubenky. Narodil se ve švýcarské Ženevě v rodině italského původu. Jeho divadelní kariéra začala v roce 1958, kdy byly v Paříži uvedeny tři jeho hry souběžně. Hra Dobrá Anna dokonce dosáhla 1300 repríz. I další hry byly velmi úspěšné, některé dokonce i zfilmovány. Právě slavná Camolettiho hra Létající snoubenky byla v roce 1991 zapsána do Guinessovy knihy rekordů jako nejhranější francouzský titul na světě. Camoletti byl vyznamenán řadou cen a přeložen do 55 světových jazyků.

O REŽISÉRCE

Eva Urbancová je herečka komických i tragických charakterů (připomeňme cenami ověnčenou roli Agáty v nedávném nastudování Ženitby pod režijním vedením Jana Sklenáře), ale také režisérka se smyslem pro lidově bodrý nebo snad fraškovitě ztřeštěný humor. V roce 2015 obdržela čestné uznání za režii Pekla v hotelu Westminster na červenokostelecké divadelní přehlídce. Kromě spolku Vrchlický je také členkou estrádního divadla The Blooma.

 

PREMIÉRA
21. dubna 2017

FOTO
autor: Tomáš Kopřiva

VIDEO
autor: Václav Mlejnek

Kdyz ty tak ja taky 20170419 foto Tomas Kopriva 0013

PLÁNOVANÁ PŘEDSTAVENÍ

 derniéra proběhla 23.04.2017 

ODEHRANÁ PŘEDSTAVENÍ

23.04.2017 Městské divadlo Jaroměř
22.04.2017 Městské divadlo Jaroměř
21.04.2017 Městské divadlo Jaroměř
premiéra

OCENĚNÍ

NÁRODNÍ PŘEHLÍDKY DIVADLA JEDNOHO HERCE KAZNĚJOV 2017
Memoriál Slávky Trčkové

Přehlídka se konala ve dnech 8. – 9. 4. 2017 v Divadle ŠUTR Kaznějov. Počet představení: 6, počet členů hrajících souborů: 6, lektorský sbor: Odborná porota: Rudolf Felzmann – předseda poroty, František Laurin, Máša Caltová, Hana Šiková – tajemnice poroty. Ředitelka přehlídky: Alena Svobodová.

Hlavní cenu přehlídky za inscenaci získal soubor VRCHLICKÝ z Jaroměře za inscenaci Boxer. Porota inscenaci doporučuje k zařazení do přehlídky Jiráskův Hronov 2017.

Na návrh odborné poroty udělili pořadatelé následující cenu:
Josefu Horáčkovi Josef Horáček (DS Vrchlický Jaroměř) za inscenaci BOXER

Na návrh odborné poroty udělili pořadatelé následující doporučení:
Josefu Horáčkovi inscenaci Rike Reinigerové: BOXER, Josef Horáček z Divadelního souboru Vrchlický Jaroměř doporučit programové radě Jiráskova Hronova 2017

POSTUPOVÁ PŘEHLÍDKA AUDIMAFOR 2016

Přehlídka se konala ve dnech 1. – 3. 4. 2016 v Divadle Drak Hradec Králové. Počet představení 12 + nesoutěžní projekt, počet členů vystupujících souborů 110. Lektorský sbor: prof. Jan Císař (teatrolog a pedagog), Alena Zemančíková (autorka, dramaturgyně a režisérka Českého rozhlasu), Tomáš Žižka (scénograf, muzikant, performer – pedagog), Vladimír Hulec (divadelní publicista), Michal Zahálka (teatrolog a překladatel).

Lektorský sbor udělil cenu:
Josefu Horáčkovi za herectví v inscenaci BOXER

RECENZE

amaterskascena.cz 12. 4. 2017 – Rike Reinigerová: Boxer (DS Vrchlický Jaroměř)

Účinkující: Josef Horáček. Režie: Jarka Holasová a Kateřina Prášilová.
Inspiračním zdrojem byl příběh boxera Johanna Trollmanna, zvaného Ruckelie. Róm Trollmann se stal v šestadvaceti letech mistrem Německa v polotěžké váze. Roku 1944 byl pro svůj původ zavražděn v koncentračním táboře Wittenberg. Rike Reinigerová napsala výpověď Cikánský boxer, ze které čerpala pro scénář jaroměřské inscenace Kateřina Prášilová. Ta se, spolu s Jarkou Holasovou, podílela na režii.

Interpretem je Josef Horáček. Ztvárňuje příběh bývalého boxera Hanse, který prizmatem přátelství a obdivu sleduje osud slavného Rukeliho od dětství až do tragické smrti. Jeho vyprávění vyvěrá z pocitu osamění a provinění, protože byl po zápase, uspořádaném nacistickými veleteli tábora, donucen svého přítele zabít.

Josef Horáček s velkou vnitřní intenzitou postihuje bezvýchodnost svého postavení. Pocit smutku prosvětluje pouze vzpomínka na chvíle, kdy díky Ruckelimu, prožíval pocity štěstí ze vzájemné blízkosti. Horáček znamenitě hraje prostředí, které ho obklopuje. Vynalézavá je jeho práce s významem rekvizity (jablko). Nejlépe mu vycházejí pasáže, kde zoufalství pramení z pocitu bolesti a vzteku. V první části by si měl dát větší práci s členěním větného i významového celku. Inscenace se sice zabývá historií, ale otázky viny a trestu jsou nadčasové.